torsdag 27 januari 2011

everything will change at some time

Ibland väljer man fel och ibland väljer man rätt,
Men när man väljer rätt tänker man inte på det,
Men när man väljer fel är det de ända man tänker på.

Ibland känns det som man verkligen tror att man gör rätt,

Men det är inte försten i slutändan som man märker att något är fel.

Man säger att man ska följa sig själv,
Men hur ska man kunna köra det,
när det känns som ens själ står bredvid en och kollar på när man gör alla fel

Om man inte gjorde fel skulle man aldrig lära sig nått,

Men det här felet som jag trodde var ett rätt,
trodde jag skulle vara lärorikt för mig,

Men tydligen blev det bara värre och ett större fel.

Jag tänkte att om jag gör det här kommer det hända nått,
Så jag skippade det men istället händer det flera saker.
Om jag hade gjort det, kanske det aldrig skulle ha hänt.

En sak som jag har undrat över är,

värför?
värför händer alla dessa fel på en och samma gång.

Det känns som olyckan har gett mig ett knytnäveslag rakt i ansiktet,

Men själen står fortfarande bredvid och bara tittar på istället för att göra något
Den är förvirrad och förstår inte vad som händer,

men tillslut gör den det,
Men då är allting redan försent,

Men jag tror på att när olyckan kommer,
så kommer lyckan stå runt ett hörn
Man kan inte bara deppa,
man måste se från de ljusa sidorna,
hur dåligt man än mår.

Men jag förstår fortfarande inte....
Jag gjorde en lycka, till en olycka,

med flit bara för jag trodde den skulle stoppa alla andra olyckor.
Men istället förökade de sig...

Jag tror fortfarande på lyckan.
Men jag kan inte bara sitta här och vänta på den.

Jag måste skapa den,
men för tillfället orkar jag bara inte.

Alla måste ha stunder då de mår dåligt,
Och just nu är den stunden inne för mig.

Inget stort har hänt, det är bara massa småsaker som har hänt, och när allting slås ihop....
jaa, då blire till en större...


Hoppas ni har haft en bra vecka!
Puss<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar