måndag 28 mars 2011

Dancing Queen!

¨rösten av den ansträngda personen som har ropat upp flera nummer under hela dagen halspar ut mitt nummer. Klumpen i halsen stiger och växer sig större och större för varje steg jag tar. Jag kommer till mittpunkten där jag ställer upp mig. Hjärtat bultar så hårt att det är det ända jag hör, men någon stans i bakhuvudet hör jag hur rösten fortsätter rabbla upp nummer. Till slut blir han tyst och alla står nu uppställda. Jag sträcker på mig en extra gång för att se längre och starkare ut. Adrenalinet pumpar igenom mina ådror och det känns som om man ska sprängas när som helst. Plötsligt blir det tystnad och plötsligt hör jag basen. Mina ben börjar automatiskt gunga med i takten samtidigt som positionerna i mitt huvud visades om och om igen i huvudet. Jag känner takten som rusar genom blodet och hur Adrenalinet har nått sitt slutgiltiga mål. Långsamt börjar pulsen sakta farten och nu hör jag den. Den musiken som fick hela min kropp att dra ihop sig och hur varenda nerv i kroppen började brinna. Jag räknar långsamt för mig själv, 1...2..3..4..5..6..7..8! Och så var starten av en underbar känsla. Inget tänkande behövs, det är bara att slå på ett så gott fejkat smile som möjligt och le samtidigt som varenda muskel i kroppen måste arbeta tillsammans. Adrenalinet ökar för varje steg jag tar och snart växer galenskapen inom mig. Jag tänker inte, behöver inte räkna takten, bryr mig inte om de runt om mig, jag gör bara min grej! Sekunderna tickar och musiken börjar svagt att avta, och energikicken börjar långsamt svalna och innan jag vet ordet av så hör man skrik från massa människor runt om en, nu var det bara några sekunder kvar och jag pressade de sista energin jag hade i kroppen till att stå ut. Tillslut tystnade musiken och en slutposetion tajmade perfekt in i takten!
Rop, skrik och massa glada minner hörs överallt i rummet.
Jag var klar här.
Jag bugade och vände på klacken, rak i ryggen med ett stolt leende på läpparna som nådde mig öra till öra, och så gjorde jag en sista bugning och vände mig om........."

Hahahahaha! hittade en jätte gammal text på gamla datorn från när jag dansade! Det var ändå några år sen jag skrev det här men det stämmer jävligt bra på hur det kändes att vara ute på dansgolvet när man dansar,haha!

Vet att jag inte var bloggat på länge men jag har inte haft tid och ork, desutom vet jag aldrig om vad jag ska blogga om,hehe ;)
Nej nu ska jag ta och skriva klart svenskan så ni får ha en fortsatt bra måndag!
Puss<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar